« vorige pagina  |  resultaten 1-10 van 30  |  volgende pagina »
Geplaatst op 11:16 om Woensdag 29 juni 2011
Beste DWJM ers,
We lezen en horen steeds vaker geluiden dat DWJM een beetje aan het weglopen is, danwel aan het doodbloeden is. We herkennen wel wat in die geluiden. We werken daarom aan een update. Maar techniek is niet alles en een iets ander uiterlijk ook niet. We hebben het gevoel dat we meer moeten doen om het medium weer nieuw leven in te blazen of om de conclusie te trekken dat het digitale dorpsplein in deze vorm zijn beste tijd heeft gehad.
Komt dat gevoel van allerlei negativiteit die her en der wordt geuit? Of is er meer aan de hand? Vraag is dus: wat zouden we kunnen doen om er weer een levendig en positief gestemd dorpsplein van te maken?
Dank voor jullie bijdragen alvast!
Geplaatst op 11:39 om Woensdag 29 juni 2011
Als digitaal dorpsplein voldoet het wat mij betreft prima. Niet anders dan fysieke dorpspleinen lijkt me. Maar digitaal vraagt kennelijk om wat meer diepgang dan fysiek.
Dat kan denk ik beter als de gemeente actiever meepraat. En een beetje pittiger. Nu lees ik vaak een bericht op DWJM en 2 minuten later valt de krant in de bus met hetzelfde bericht. Digitaal vraagt om echte primeurs. En als er reacties komen, vraagt het om snelle antwoorden van de kant van de schrijver. Daarom heb ik ook helemaal geen behoefte aan een gemeente op twitter.
Wat de techniek betreft vind ik dat de groepen niet werken. Het maakt niks uit of je lid bent van een groep of niet. Je moet zelf op zoek naar info en iedereen kan reageren. Ik vind het handiger als leden van een groep bericht krijgen als er iets wordt geschreven. Dan raak je vanzelf betrokken en komt er meer interactie. Bovendien heeft het dan meerwaarde lid van een groep te zijn. En je moet selecteren anders wordt je gek.
Geplaatst op 12:43 om Woensdag 29 juni 2011
Ik ben het met Antje eens dat het niet leuk is om de berichten die donderdagochtend op dwjm worden gezet een paar uur later in de Breeduit tegen te komen. De "meld je aan bij dwjm want dan ben je overal bij betrokken" waarde is dan helemaal nul.
Na de verkiezingen hebben collegeleden en gemeenteraadsleden het collectief af laten weten op de site. Erg jammer. Ik denk ook dat dit komt omdat beide partijen rechtstreeks aangeschreven worden op hun falen, vermeende falen (beiden komt voor) en de onmacht om ergens iets aan te doen.
Twitter is niet meer weg te denken. Het zou fijn zijn wanneer er een twitterfeed op dwjm zou staan.
Misschien is het een idee dat projectontwikkelaars een eigen groep creeeren waarin ze de voortgang van projecten kwijt kunnen. Dat haalt de vantwoordelijkheid van de informatieverstrekking bij de gemeente vandaan, al vermoed ik dat die groepen akelig leeg blijven omdat informatieverstrekken geen corebusiness is.

In alle eerlijkheid vind ik de teneur behoorlijk negatief de laatste tijd. Er werd nogal wat gezeurd over de vaste kern en dat andere mensen geen kans krijgen. Ik heb het de laatste tijd erg druk gehad en ook daardoor was het niet echt moeilijk om mij een beetje afzijdig te houden om te kijken of het frisser zou kunnen worden. Dat lijkt niet zo te zijn.
Door de verschillende karakters hier heeft een troll een prima voedingsbodem. Uiteraard kun je iemand niet verbieden om hier te zijn, maar ik heb een tijd geleden meegekregen dat je een troll niet de gelegenheid moet geven om je mee te nemen naar zijn/haar niveau omdat je het altijd verliest op ervaring. Even voor de duidelijkheid. Een troll is iemand die er op uit is om dingen te verzieken, tweedracht te zaaien om vervolgens te gaan kijken hoe anderen elkaar afmaken. Voor zover mijn 5 cent. Eerst maar weer een paar anderen.
Geplaatst op 13:09 om Woensdag 29 juni 2011
Tja ik heb behoorlijk wat energie in DWJM gestoken en kan me goed vinden in wat Anton zegt. Ook ik heb me bewust wat terug getrokken om ruimte te maken voor anderen. Vond het zelf ook teveel een kliekje worden. Maar het mocht niet meer baten, het was te laat en de teneur was al ingezet. Ik ben niet zo bekend met trollen maar ze zijn hier wel denk ik inderdaad. Bewust fucken om mensen op de kast te krijgen. Dat is ook hartstikke leuk als je een hekel hebt aan mensen in het algemeen en wat kampt met sociale stoornissen. Massaal gaan negeren is het beste.

Verder vind ik dat DWJM teveel een klaagmuur is geworden. Er zal vast van alles misgaan in onze gemeente. Maar moet alles hier dan breed uit gemeten worden? De mensen die echt wat te klagen hebben sneeuwen dan ook weer onder. Een hoop negatieve energie hangt hier vaak. Dat maakt dat ik maar kort even kijk en de site weer snel sluit.

Nou ja ik weet het verder ook niet. Maar als de bereidheid of geld er niet is om de site goed op de shop te nemen dan zou ik hem gewoon sluiten. Dingen of goed doen of helemaal niet. Maar niet maar een beetje doormodderen. Misschien moet er toch wat meer campagne voor komen? Om vers bloed te krijgen? Ik vind het ook jammer dat vrijwel alle prominente figuren DWJM links laten liggen. Alleen Jurgen is nog over van die 50 koppen die nog steeds op de DWJM site staan. leuke verhalen van verschillende mensen zou DWJM echt een lokaal karakter kunnen geven. Leuke blogs van mensen. Maar goed die zijn erg dun bezaaid de laatste tijd.

Maar misschien hebben we DWJM ook wel niet meer nodig hoor. We hebben nu Simmerdeis, Drait festival, een zakenbeurs en culturele zondagen. De mensen hebben nu veel meer mogelijkheden om elkaar te leren kennen. Live gaat dat toch het beste. Als je elkaar kent en mag dan zoek je elkaar op via twitter en facebook enz. Dus ja wat te doen met DWJM?

Geplaatst op 13:22 om Woensdag 29 juni 2011
Henry, zelf heb ik het ook wel eens dat ik denk; waar blijven die jongeren dan? Ze willen gehoord en gezien worden, hebben 't over - serieus nemen - maar als groep zijn ze niet zichtbaar genoeg op DWJM. Wat blij ben ik met de jongeren die er nu al wel op zitten. Populaire instekers als Hyves, Facebook etc. moeten we maar niet als voorbeeld voor DWJM nemen maar misschien wel enkele handige onderdelen er van. Snelle opeen volgende reacties, waar tweets op twitter over kunnen gaan passen moeilijker bij DWJM.
Kan wel mee gaan met de wens van Anton voor een twitterfeed. De mogelijkheid om bij een groep aan te sluiten, blogs en polls moeten wel blijven want die zijn onmisbaar op een digitaal dorpsplein. Ik ben heel benieuwd naar de update!!!!!!!
Geplaatst op 14:40 om Woensdag 29 juni 2011
Net als Mark en Anton ben ik al lange tijd bewust niet heel actief. DWJM begint teveel een zeurmedium te worden . Sommige mensen maken er een sport van zo negatief mogelijk te zijn over alles wat er gebeurd in Drachten.

De nieuwe mensen melden zich wel aan maar doen niet heel actief mee , misschien willen ze dat ook niet, misschien voelen ze drempels door de ietswat negatieve sfeer en misschien overheert de vaste kliek wel .

Twitterfeed zou geweldig zijn, of het probleem dan over is betwijfel ik .
Wat doe je dan wel om DWJM te boosten. Lastig en heb geen pasklaar antwoord eigenlijk.

Ik zou het als piepkleine ondernemer leuk vinden om hier een groep of hoek oid te vinden waar ik mn verhaal over Torta! kwijt kan, ervaringen kan uitwisselen.
Geplaatst op 14:41 om Woensdag 29 juni 2011
Voor een heel groot deel eens met Anton en Mark, teveel geklaag en gezeur.... Het commentaar wat mensen leveren op anderen, discussies waarvan ik denk; waarom reageren? het heeft geen zin, er zullen altijd mensen zijn die onverbeterlijk alles in het negatieve trekken. (uiteraard jeuken ook mijn handen weleens als ik het allemaal lees..)
Aan de andere kant, de positieve kant... ik heb nu mensen leren kennen die ik anders zeker niet had leren kennen, in die zin is het een prachtig dorpsplein!
En ik zou het erg jammer vinden als alle blogs, evenementen, polls en foto-albums zouden verdwijnen dus lijkt helemaal stoppen met DWJM mij toch ook geen optie.
Is er ook een optie mogelijk dat je alleen bepaalde mensen volgt of dat je commentaren e.d. van bepaalde mensen juist NIET ziet? als ik op een echt dorpsplein loop en ik zie mensen die ik niet wil zien, loop ik ook een blokje om...
Henry en collega's, ik wens jullie heel veel succes met het vinden van een manier om de site weer nieuw leven in te blazen! En ik hoop ook van harte dat het gaat lukken!
Geplaatst op 14:50 om Woensdag 29 juni 2011
Daar noem je iets Erna. Een soort combinatie van facebook, hyves, twitter en DWJM. Het volgen van mensen lijkt me op zich een hele goede optie. Daardoor kun je zelf al gaan filteren. Dan is de toegevoegde waarde om met iemand vriendjes te worden op DWJM ook duidelijker. Een twitterfeed daar ben ik sowieso voor, maar dat heb ik al eerder genoemd. Dat DWJM volledig zou verdwijnen, zou ik persoonlijk erg jammer vinden. Ondanks dat ik de laatste tijd weinig tijd heb voor DWJM en me minder actief heb laten zien. Wanneer DWJM er niet geweest zou zijn, dan zou het Draitfestival niet hebben bestaan en zou Simmerdeis niet zoveel vrijwilligers hebben gekregen. En daarbij wat Erna ook aangeeft, ook ik heb mensen leren kennen die ik anders zeker niet had leren kennen. En dat is zeker een meerwaarde van DWJM. Succes met het vinden van de juiste update.
Geplaatst op 22:04 om Woensdag 29 juni 2011
Ik vind het juist zo leuk dat zeurders op dwjm hun vet krijgen. Dat zie ik op geen enkele site. Zo blijft het voor mij de enige plek waar je serieus je ei kwijt kan en dat van een ander horen. Wat twitter betreft: ik heb nog nooit een boeiend twitterbericht gelezen, dus laat maar.
Geplaatst op 22:42 om Woensdag 29 juni 2011
ben wel voor iets wat op Facebook lijkt. Hierdoor zie je alleen de reacties en blogs van mensen die je zelf toevoegt.
« vorige pagina  |  resultaten 1-10 van 30  |  volgende pagina »