Een eenvoudige doch voedzame maaltijd
» Linzensoep
« vorige pagina | resultaten 1-10 van 34 |
volgende pagina »
Voor fans van The Young Ones, nog een recept met linzen
Ingrediënten: 250 gram gedroogde rode linzen 1 ui 1 eetlepel (olijf)olie 500 ml groentebouillon 1 theelepel kerriepoeder soepgroenten (optioneel) blik tomatenblokjes (optioneel) zout en peper naar smaak Snipper de ui en fruit deze een paar minuten in de olie. Voeg kerriepoeder toe en bak even op hoger vuur. Voeg de bouillon toe. Breng aan de kook Voeg de linzen toe. Laat ongeveer 10 minuten koken. Voeg de soepgroenten en de tomatenblokjes toe. Laat koken totdat de linzen zijn stukgekookt. Voeg naar smaak zout en peper toe. Naan brood is hier lekkerder bij dan stokbrood of gewoon brood. |
ik weet eigenlijk helemaal niet of linzen lekker zijn en bovendien ben ik dol op soep. dus proberen het weekend!
|
Het is echt vet lekkere soep. Bedenk alleen wel dat je hiervoor gedroogde linzen nodig het en geen linzen uit blik.
@Anton, het is vele malen beter dan snert. |
zo'n vermoeden had ik al maar goed dat je het nog even vermeld. snert vind ik trouwens ook heerlijk en ouderwetse ossestaart soep hmmm lekker
|
Ik heb ooit dit een keer gegeten tijdens een studie week in Limburg.
Gemaakt door mijn docent waar ik logeerde. Ik vond het heerlijk en heb drie maal opgeschept. |
Aaaah, Snert? Ik heb een keer een Wampex gedaan. Heerlijk midden in de nacht rondbanjeren en wat opdrachten uitvoeren. Best aardig. Na zes uur kom je weer aan bij het startpunt en dan staat er iemand glunderend snert uit te delen. Nou nee, bedankt.
|
Zelf heb ik altijd de gedachte dat linzen niet lekker zijn... maar ik weet het eigenlijk helemaal niet, want volgens mij heb ik het alleen maar van horen zeggen. Dus.... ik ga binnenkort het recept uitproberen... (ik hou wel een kliekje achter de hand als ik over mijn nek ga...)
|
Zo ziet het er ook ongeveer uit. Alsof het al een keer gegeten is...
|
« vorige pagina | resultaten 1-10 van 34 |
volgende pagina »