[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 14:14 om Zaterdag 9 januari 2010
Wij gaan over een paar weken op vakantie naar Tenerife voor één weekje. Wie heeft leuke tips om daar te doen of wat wij zeker moeten bezoeken...ik hoor het graag.
Geplaatst op 14:31 om Zaterdag 9 januari 2010
Wat ik al eerder neerzette, wij zijn daar geweest en heb wel leuke adressen en tips.
Waar gaan jullie heen? welke plaats.

Wij hebben twee dagen een auto gehuurd en het hele eiland rond gereden.
De hoofdstad is vies, die zou ik niet bezoeken, maar het strand net erboven is zand uit de Sahara en leuk om te zien. Veel sporters daar. Richting nog noord zitten een paar leuke plaatsjes en het noordelijkste dorpje aan het einde een leuk restaurant. Vis die de eigenaar dezelfde dag zelf heeft gevangen. Als jij ook een vis hebt gevangen dan kan die daar lekker bereid worden. Ik geloof dat de vader van de eigenaar boven de 90 is en nog altijd denkt dat hij de baas is.

Aan de middenwestkust is en leuke plaats waar je drakebomen kunt zien. In een van die plaatsen staat de oudste en is erg indrukwekkend. Pas wel op met parkeren want de straat is heel stijl.
Ook is daar een piramide te vinden.

Zuidkust daar ligt een plaatse Masca, een zeeroversplaatsje. We zijn daar met een boot geweest en over land.
als je over land gaat dan kom je natuurlijk in een toeristische stukje, maar wandel even door en dan kom je op een kronkel weggetje. Halverwege zie je een stuk hout met een pijl die naar een restaurant wijst..
Je komt uit bij een keet met helemaal rondom veranda. Die veranda is het restaurant en de keet is de keuken. Daar hebben we zoiets lekkers gehad... We vroegen wat te drinken en zeiden doe maar wat.
Met grote handschoenen gingen ze de tuin in en kwamen met grote vruchten weer terug die de met gardes stuk klutsten. Heerlijk en we hadden gelijk ook geen honger meer.

Route Teide is zowiezo een aanrader. Zo ineens zit je in de groene natuur en zo ineens in een maanlandschap. Wij konden niet dichtbij de Teide komen want het was toen code oranje. Onstuimige vulkaan dus.
Ook met een boot op de oceaan varen was geweldig toen. Walvissen en dolfijnen zwemmen naast het schip. Later bij Masca mochten we zwemmen en je ziet de 400 meter hoge klippen. Maar om weer aan boord te komen is een avontuur hoor.. Door de golven een verschil van 2 meter. zo sta je nog in het water op het trapje en zo ineens twee meter boven water.. Heel bizar om trap te lopen.

Als jullie in dezelfde plaats zitten als wij moeten jullie de bar van Martin Harry ook aansteken. (Mooie dames daar voor Anton)
Ook de beruchte streek Veronicas die altijd op TV is met gedonder is een bezoek waard.
En we hebben nog wel meer tips.. waaier maar eens langs dan kun je ons fotoboek bekijken.