Vakantietips en vragen
» Tips voor Zuid Engeland
We gaan over twee weken naar Engeland en wil graag van die pittoreske havenplaatsjes opzoeken daar in het zuiden.
Wie heeft er ervaring en heeft tips voor ons? |
Helemaal naar het oostelijkste puntje, daar heerst ook nog een subtropisch klimaat. En dan wat boeken lezen van Daphne du Maurier. Daar moeten ook mooie havenplaatsjes zijn. En tinmijnen en moerassen als je Daphne mag geloven.
|
Ik ben zo'n 10 x in Engeland geweest, maar heb alleen maar concerthallen, hotels en Engelse pubs van binnen gezien, dus een tip over pittoreske havenplaatsen kan ik je helaas niet geven.
|
Of toch......
http://www.1066online.com/HASTINGS-MAIN/MAPS/south-east/south-east-map.htm Gewoon bij Dover linksaf en LINKS rijden!!!!!!! Dus op de boot een paar whisky's achterover slaan, en je rijdt vanzelf wel de hele tijd links...... |
|
[Gebruiker verwijderd]
|
Anne, Navi op links inschakelen en op dashboard duidelijk lees en zichtbaar: LINKS HOUDEN. Fijne vakantie toegewenst!
|
Die navi weet toch ook wel dat het engeland is neem ik aan? Hoe werkt zo'n ding?
|
|
[Gebruiker verwijderd]
|
Natuurlijk weet een TomTom UK te herkennen, maar je kunt voorkeur aangeven nl;
- Ga naar wijzig voorkeuren - dan Veiligheidsvoorkeuren - dan oké, oké, oké en dan ingeven links of rechts rijden Heel handig! Je kunt de TomTom ook op linkshandig gebruik instellen ( niet elke TomTom is gelijk, deze informatie is van een XL IQ routes Edition) grutu |
vergeet de Isle of Wight niet, ook voor een dagtrip leuk. ff naar de krijtrotsen en naar dinobeach (naam vanwege vele dinovondsten). En to Garlic farm, alleen de geur al. Lekker lunchen, natuurlijk met knoflook. zelfs knoflook met choco ijs. En olifantenknoflook (zo groot als een tennisbal) uit de oven, mmmm. o.a. Bij Hastings heb je een zeer gaaf kiezel strand, wel zwaar lopen, en pittoresque zwarthouten drooghuizen voor vissersnetten, bijna een vissig doolhof. Als ik het vanavond niet vergeet,post ik nog wel wat meer, maar dan moet ik eerst ff in mijn lievelingsreisboek van Capitol over Great Britain en persoonlijk journaal duiken. In elk geval heel veel plezier. Engeland heeft zoveel sfeer. Mijn hart heb ik eraan verloren.
|