Geplaatst op 10:56 om Vrijdag 28 augustus 2009
Heb ff de reacties verzameld en achter elkaar gezet, ik lag dubbel soms. Komt ie dan he:

Verhaal 1:
Ik vind wel dat dankzij het mooie weer de buren van mijn buren, veel vrolijker zijn. Ook al is de ophef om de lijken groter dan het zou. Daarom waren wij verwonderd over de toestanden op straat bij de grote vriendelijke reus. Dankzij het weekend dat veel te kort duurde. Maandag weer een nieuwe week om met zijn allen een nieuwe ideeën te bedenken. Daarom gaan we eerst een biertje drinken met bitterballen erbij en een flinke dosis zon in Drachten, want dat is heerlijk, maar nu nog eerst weer een paar uurtjes aan het werk en dan lekker naar de ierse pub, want de zon schijnt te lekker om binnen te blijven. toch zou ik zonnebrandcrème meenemen voor als je van plan bent flink lang van de zon te gaan genieten. Bomen in het bos werpen hun verkoelende schaduw niet over de kade maar over de nieuw te bouwen vaart die nu nog een blauwe maandag, maar zo langzamerhand wel zal verbleken bij de zon die in april over Percossa heen scheen

Verhaal 2:
In een schaftkeet kun je schuilen als de donder en bliksem heel Drachten platgelegd hebben en we daar gezellig whisky gaan proeven. jammer dat ik mijn flesmoet delen met al die andere fanaten onder de tafel. mijn hemel ik ga kruipend naar huis. dit kan toch ook wel op een Maandag ochtend. want we worden verwacht bij de Hopper morgen om daar heerlijk te genieten van van een gezellige borrel en muziek van DJ Toney M die veel herrie maakt met zijn paardenstaart, en pet met rinkelende belletjes. Fijn dat dit allemaal mogelijk is gemaakt door de vele belangstellende voor de kunsten. het weekend is weer begonnen in Drachten met leuke activiteiten zoals de
Verhaal 3:

Met een camper kun je samen met Eppie veel lachen en ook door de modder heen baggeren als dat ding het eindelijk weer doet op reis gaat met een driewieler en een schaftkeet. jammer genoeg kwam en we weten nog steeds niet wat er waarvoor de schaftkeet precies aangeschaft is, daarom gaat Anne ons dat nu in geuren en kleuren vertellen welk doel de schaftkeet na verbouwing gaat vervullen. Dus Anne..aan jou de eer om om ons uit ons de brand te helpen en ons nu eindelijk te vertellen waarom zo iets zo lang geheim gehouden wordt? Wij snappen er niets van. Vertel het maar, want wij zullen moeten wachten tot we een ons wegen. Astie klaar is dan slapen we 's nachts weer misschien wel in de schaftkeet van Anne Bekkema. Daar droomt iedereen wel van maar dat is nog afwachten op antwoord dat spoedig komen zal. eerst klaarknutselen, dan pas zullen wij het weten als wij het al dan nog niet wisten dat de spanning blijft stijgen, ook al gaat het helemaal nergens over. Maar dan nog kan het 's zomers hard gaan regenen en dan is is een vakantieverblijf in Drachten mooi dichtbij, wie Drachten mee wil maken. er gaan geruchten dat vandaag de dag vaak toevlucht wordt genomen tot DWJM om maar niet echte mensen tegen te komen in het dagelijks ritueel waarvan wij allemaal deel uit maken. Maar lekker veilig achter het beeldscherm zitten is ook niet alles als je je alleen waant door de stilte die zich voordoet bij het nadenken terwijl er van alles om je heen aan het gebeuren is, want door het naderende noodweer slaat de paniek er binnen de gelederen van het ozo mooie drachten. Althans dat moet het nog worden, maar met vereende krachten, maken wij de titel cultuurstad zeker waar en wordt Drachten voor allen een plek waar veel te beleven is en veel te halen valt voor de kabouters die ook rechten hebben op een mooi Simmerdeis weekend waarbij alle ogen gericht zijn op het overweldigende programma van Roel van Velzen die een optreden doet voor een vol plein waar we iedereen weer een mooie zomer kunnen wensen en hopen op een bijzonder gevoelig moment waarbij ook de kabouters het heel warm zullen krijgen net als de geweldige koning van het woud en zijn schare volgelingen. Wanneer ze met hun flesjes bier en worst aan het zeulen zijn maar toch gierend van het lachen aan het dansen slaan in een overweldigend dansfeest met de roze hoedjes op pinkpop maar nog mooier op het sinterklaasfeest met de cadeautjes van de Kerstman terug kijken op simmerdeis met de geweldige Syb die uit de kast een trieste performance weggaf. terwijl hij ook andere kinderen blij maakt met kleine hoedjes van papier. Roel, het hoeft niet maar als je dan eens een keer in Drachten bent geweest dan weet je dat er misschien ook nog een schaftkeet met bestemming is, waarvan de onthulling morgen avond om 19:00 wordt uitgesteld, maar het resultaat is te bewonderen wanneer hij echt af is, roepen we allemaal: “dag vogels, dag bloemen” net zoals de teletubbies maar dan anders, want we zijn nog niet eens serieus begonnen met Anne te vragen wat Annie vragen ,altijd slagen. om maar niet te spreken van oeverloos en zinloos gezwam over een kreeft die toch ook nergens iets mee te maken wil hebben. Daarom besloten we vandaag maar om een stoofpotje te fabriceren voor een grote man die van kinderspul meer te doen kreeg en daar goede herinneringen aan overhield, vooral die kokende kleine kinderen met potten en pannen in de keuken van Freddie waardoor alles naar de spaghetti, pastasaus, uien en knoflook begon te ruiken omdat de afhaalchinees gesloten zou worden door de aanwezigheid van een kleine dikke wesp die toch ook zin had in een over heerlijke nasi rames. Daardoor begon de wesp last te krijgen van oprispingen, welke behoorlijk begonnen uit te monden in verschrikkelijke stank die te ruiken was in de wijde omtrek rondom de schaftkeet van iemand die tevergeefs geprobeerd heeft te timmeren in de schaftkeet-hotel waardoor de oprispingen meer op een walgelijke manier van zich lieten spreken. Op een gegeven moment werden ook wijken wakker maar omdat buurvrouw de was buiten ging hangen en dat nog wel tijdens die onweersbui, met enorme hagelstenen gingen de dwergen voor postbode spelen om van die postcrossingkaarten over de hele wereld te bezorgen. Ik zag er vandaag twee DWJM-ers staan die waren helemaal van lotje getikt met hun enorme grote sombrero op die veel regenwater verzamelden ,toen ze knikten, kwam er toevallig net een kabouter langs die al schreeuwend tegen eucalypta probeerde onder de waterval uit te komen zonder nat te worden. Maar plotseling hield het water op te stromen langs de heuvel die de puntmuts van de gevoelige mevrouw bijna had doen overlopen echter, wat ze niet wist was dat haar opvallende neus in de boter van Piet Paulusma was gevallen. Waardoor de muts van haar dikke zus die behoefte had aan een met slagroom gevulde en met hete rode chilipepers bekend van de dorpswinkel. Het oude
mannetje met zijn grote kromme en niets ontziende snor gemaakt van echt
marsepein en gevuld met van die kleine pietepeuterige Kralen, van de ketting van de tante uit het hoge noorden die zich voortdurend druk maakte om de wegwaaiende pruik van kattenhaar. Die de overspelige Agenten die je om de oren slaan met vragen over indentificatie kaarten waarvan zij geen weet hebben. Waardoor de arme vrouwen die net hun politieauto met modder hebben besmeurd waardoor de hele

[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 11:06 om Vrijdag 28 augustus 2009
Heel goed Freddie...leuk om het zo te lezen. Het gaat echt helemaal nergens over, behalve alles wat op DWJM besproken wordt...
Geplaatst op 11:21 om Vrijdag 28 augustus 2009
hahaha leuk om het achter elkaar te lezen...
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 20:18 om Dinsdag 27 oktober 2009
Haha, grappig om te lezen indeed Gaat echt nergens over
Geplaatst op 20:57 om Donderdag 21 januari 2010
Hoe ist Freddie , voel je je geroepen om deze laatste serie van 4 woorden ook weer te verwerken in een heel verhaal, ik denk dat velen je er dankbaar voor zullen zijn, SUCCES!