Geplaatst op 14:33 om Maandag 22 juni 2009
TOEN ik nog in Leeuwarden woonde, vond ik het heerlijk om even de stad in te gaan, ff terrasje pikken. Ruim keus, (bijna) overal gezellig. Ik mis in Drachten de gezellige terrasjes. Oké, Smelnehûs komt in de buurt, maar de rest??? Voor alle duidelijkheid, ik heb het dus niet over het eten en de inrichting. binnen.

Heb een leuke dagdroom.
Mij lijkt het leuk als de achterkant van het SMallingerland museum een theehuis o.i.d. wordt (een gedeelte, want museum hoeft niet weg hoor). Gelijk een mooie tuin met terras erbij. Ik zie Bourgondische kost met verse/bio producten, geserveerd in aardewerken kruiken en schalen, beetje kloosterstijl.
En natuurlijk heerlijke thee/koffie, met huisgemaakte appeltaart enzo.

Wat vinden jullie? Ook ideeen?
Geplaatst op 20:57 om Maandag 22 juni 2009
Ik snap wat je bedoeld Hyke. Hoewel de horeca zijn best doet is Drachten er (nog) niet de plaats naar om terrasjes aan te leggen, laat staan er één te pikken.
Daarvoor is de "lay-out" zal ik maar zeggen nog niet klaar voor.
Jouw voorstel is al een stap in de richting!
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 20:59 om Maandag 22 juni 2009
Goed plan Hyke
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 16:27 om Vrijdag 10 juli 2009
Als het moleneind ooit nog wordt opengehaald zijn we al een stuk in de richting want inderdaad, lekker terrasje is er niet bij.
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 01:16 om Zondag 12 juli 2009
Woon nu 20 jaar in Drachten en voel me in hart en nieren 'drachtster'. Heb totaal geen connectie (met alle respect) meer met Fryskepeallen waar ik de eerst 20 jaar van mn leven heb gewoont. Oke, aan Drachten valt nog flink wat te spijkeren qua gezelligheid en uitstraling, maar geloof in de wil en enthousiasme van onze inwoners. Mag best wel iets vlotter allemaal, dat wel, maar het gaat komen!
Geplaatst op 12:36 om Maandag 17 augustus 2009
Afgelopen zaterdag (15/ in het centrum geweest? Héél gezellig!
Jammer van de wind, maar gelukkig kan je op de meeste terrasjes in de luwte zitten.