« vorige pagina  |  resultaten 1-10 van 29  |  volgende pagina »
Geplaatst op 11:45 om Zaterdag 13 juni 2009
Drachten e.o. (bossen beetsterzwaag) moet een uitgepijlde route krijgen van minimaal 40 km. Startpunt zou de sportlaan kunnen zijn. We hebben een giga bos op fietsafstand waar weinig mee gebeurd. Door het aanleggen en promoten van een mooie route, komt Drachten weer positief in het nieuws.
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 12:19 om Zaterdag 13 juni 2009
Ik ben voorstander van een ATB-route door een eigen Drachtster rekreatie-terrein: IT FRYSKE PARADYSKE
ofwel DREAMSCAPE DRACHTEN.
En wel rondom de verhoogde en beboomde rand van de kom.

Dat is dichterbij de Drachtster woonwijken dan een traject in Opsterland en het wordt beslist een mooier en spannender traject.

Geplaatst op 15:22 om Zaterdag 13 juni 2009
Lijkt mij ook een goed idee Henk, er ligt om Drachten een mooie lus.
Ik zal wel eens een opzetje maken. Het voordeel is dat inderdaad iedereen haast vanuit z'n eigen wijk kan op stappen.
Geplaatst op 16:16 om Zaterdag 13 juni 2009
Vanuit DWJM, een leuk inititatief "rondje" Drachten. Jeroen, als je een voorzetje doet, misschien een idee om een sponsor te vinden om de route dmv het MTB-teken uit te pijlen.
Geplaatst op 17:06 om Zaterdag 13 juni 2009
Helemaal voor! ik rag dan wel eens over die paardenpaden maar daar zijn ze niet zo blij mee denk ik...
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 20:07 om Zaterdag 13 juni 2009
Sterker nog er liggen dikwijls dikke takken over de paden in de bossen (van Beetsterzwaag). Een keertje wanneer ik daar aan het mountainbiken was heb ik daar een paar wandelaars naar gevraagd. Die zeiden me dat ze zich ergerden aan mountainbikers en dat ze daarom wel eens de paden barricaderen met takken.
Hoewel het wel verschilt waar je gaat mountainbiken. Aan de kant van het witte huis heb ik dat nog niet mee gemaakt. Daar zijn ook zoveel paden/weggetjes dat het onmogelijk is eraan te beginnen geloof ik

Maar ik ben zeker in voor een route! Niet alleen omdat dat leuk is voor mij, als mountainbiker. Maar vooral ook om ergernissen te voorkomen.

Maar wat ik me af vroeg... Ik heb een keer een bordje bestudeerd in het bos, daar staat o.a ook op dat het verboden is voor mountainbikers. Geld dit voor het hele bos? Want dan zou zo'n uitgestippelde route daar in ieder geval niet kunnen...
Geplaatst op 11:14 om Zondag 14 juni 2009
Ja, ik zou het ook niet weten waar je wel en niet mag fietsen. Is erg onduidelijk aangeggeven.
Geplaatst op 18:40 om Zondag 14 juni 2009
Jeroen, kan ik je helpen met het maken van een opzteje. Volgens mij ben ik je wel eens in het bos van Beetsterzwaag tegen gekomen, zondag morgen? kan dat kloppen?
Geplaatst op 20:44 om Zondag 14 juni 2009
@Arie die jongen naast jou op de foto komt mij ook bekend voor (rechts)
Geplaatst op 22:54 om Zondag 14 juni 2009
Ik heb begrepen dat er nog steeds een lobby is voor uitpijlen van Beetsterzwaag, maar dat er nog een aantal privé-eigenaren is dat zich verzet, overigens vinden die het niet erg dat er ruiters overheen gaan.
In de beleidsdoelstellingen van Staatsbosbeheer, waarin men de bossen toegankelijker wil maken, worden ATB's overigens nadrukkelijk genoemd.
« vorige pagina  |  resultaten 1-10 van 29  |  volgende pagina »