Geplaatst op 00:46 om Woensdag 8 juli 2009
Niemand durft de discussie te starten, blijkbaar. Maar Meindert vraagt erom dus begin ik.

Positief is dat er veel gedaan kan worden en dat op verzoek van de klanten ook dingen gestart kunnen worden. Jammer is alleen dat met bepaalde zaken geconcureerd moet worden met de bieb. De bieb is ook al gestart met een fotocursus, nadat eerst een cursus Photoshop is begonnen. En zo zijn er denk nog wel een paar cursussen.

Wat ik mis zijn mogelijkheden voor workshops fotografie. Nadat wij onze lessen fotografie gehad hebben is het vaak nog een lange tijd naar de vakantie, zeker in het voorjaar. Het zullen dan zaterdagen kunnen zijn waarbij we eens wat meer de stof kunnen uitdiepen. Ipv 2 1/2 uur les kan je dan 4 uur pakken. Soms zie je meer in die 4 uur dan in twee lessen 's avonds.

Meer gelegenheid om ons werk ten toon te stellen, dit geldt voor foto, schilder, beeldhouw en de rest. Met ons werk laten we zien wat er gedaan kan worden in de Meldij. Dus meteen reclame voor de cursussen. Dit hoeft niet alleen in de Meldij tentoongesteld te worden, zet ook eens iets in de bieb, overleg met H&I om in etalages en zo voorwerpen te plaatsen. Misschien wil de gemeente objecten plaatsen? ZuidOostZorg en Nij Smellinghe zoeken geregeld kunstenaars voor de gangen. Soms moet daarvoor in opdracht gewerkt worden, soms geheel vrij.

Denk mee zou ik zeggen, de Meldij is er voor ons.
Geplaatst op 14:34 om Donderdag 24 december 2009
Hallo Klaas,

Ik ben het helemaal met je eens en zal er wat aan gaan doen.
Zelf ben ik ook voorstander van korte workshops waarin speciale aspecten worden uitgediept zoals bijvoorbeeld: perspectief, kleur, gulden snede of een bepaalde techniek enz. Gewoon 1 dag hard werken en dat je het dan onder de knie hebt. Lijkt me helemaal leuk. Vooral voor die mensen die al jarenlang bezig zijn en al heel veel weten maar de "kneepjes" willen leren.
Zal het bespreken met de afdeling beeldend.
Bedankt voor je reactie.