Geplaatst op 10:50 om Maandag 17 augustus 2009
veel bedrijven hebben maatregelen genomen tegen de Mexicaanse griep.
Grote organisatie zelfs aparte websites.
Zelf heb ik informatie opgehangen over de griep; de (ekonomische) gevolgen, de symptomen, de handelwijze als je aan de symptomen voldoet en eenvoudige maatregelen die je als individu kunt nemen om het risico van verspreiden (en krijgen) kunt verkleinen.
Wat hebben jullie gedaan?
Geplaatst op 10:54 om Maandag 17 augustus 2009
Ik zit me af te vragen of je iets moet doen. Ik heb het idee dat door deze maatregelen een soort van expansievat ontstaat en wanneer de druk te hoog wordt is plotseling iedereen tegelijk ziek. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Gewoon de natuur zijn gang laten gaan en hopen dat het zich over een langere periode openbaart?
Geplaatst op 10:57 om Maandag 17 augustus 2009
wij hebben net een mailing gehad waarin gemeld wordt dat er vooralsnog geen extra voorzorgsmaatregelen worden genomen. wellicht dat er later handalcohol mee moet op route. natuurlijk werden we gewezen op de hygiene maar dat lijkt me in dit werk vrij logisch.
Geplaatst op 11:45 om Maandag 17 augustus 2009
Ook bij Zuidoostzorg is er een mailing rond gegaan waar op te letten etc. Nog geen echte directe maatregelen, zoals gedaan werd toen het noro virus binnen Zuidoostzorg aanwezig was. Toen moest elke afdeling apart van elkaar blijven, werden activiteiten afgeblazen etc.
Geplaatst op 12:26 om Maandag 17 augustus 2009
Van de site van het RIVM (www.rivm.nl):
Beleid Nieuwe Influenza A (H1N1) aangepast 7 augustus 2009
"Vandaag is het beleid op het gebied van de diagnostiek, meldingsplicht en behandeling rond Nieuwe Influenza A (H1N1) aangepast. Er wordt niet langer standaard getest op deze griep, behalve bij bepaalde risicogroepen. Ook is besloten dat de behandeling met antivirale middelen beperkt is tot een aantal risicogroepen. Tot nu zijn in Nederland 912 besmettingen gemeld."