Wat jongeren willen in De Lawei...
» Je bent jong en je wilt wat!
En wat mag dat dan wel zijn? Wat vind jij dat altijd ontbreekt in de programmering van De Lawei.
|
Dingen zoals Get on stage, zijn heel erg leuk!
Zo hebben mensen de kans om hun talenten te laten zien aan een publiek. |
Voor zij die niet weten wat Get on Stage is: dat is een Open Podium dat De Lawei afgelopen seizoen 2x heeft georganiseerd op zaterdagmiddag. Komend seizoen doen we dit graag weer. Dus: heb je een act die nodig door het publiek gezien moet worden (muziek, zang, dans, cabaret, theater, een gedicht en ga zo maar door) meld je dan vast aan.
|
|
[Gebruiker verwijderd]
|
Wat ik ook heel tof vond was de blues/jazz jamsessie die mede met de Groove Factory georganiseerd was in Hopper. Zeldzaam goede jam, maar beetje moeilijk tussen te komen als "buitenstaander".
|
Marrit, bedoel je met 'er tussen komen', dat het moeilijk is om mee te kunnen doen?
|
|
[Gebruiker verwijderd]
|
Dat ongeveer ja Inge, ik kreeg de indruk dat degenen die meededen elkaar al kenden/ voor een deel al samen een bandje vormden en al een beetje afgesproken hadden wie wanneer wat ging doen. Het was ook niet dat je niet welkom was om mee te doen, maar het is dan toch moeilijker om als "buitenstaander" even er tussen te springen.
Misschien is zoiets op te lossen door rond te gaan en iets van een intekenlijstje te maken? Het is lastig, ik kom het vaker tegen bij jamsessies en de keerzijde van de medaille is dat je ook wel een vaste kern nodig hebt om een jamsessie een beetje soepel te laten lopen. |
De opzet is inderdaad dat er een vaste kern is. Die zorgt voor de basis. Het zeker omdat het in een prematuur stadium verkeert, zijn er op voorhand mensen uitgenodigd waarvan bekend is dat ze graag meedoen. Want stel dat er niemand is die wil musiceren... Ik kan me voorstellen dat je daardoor het gevoel krijgt in een vaste groep terecht te komen.
Die lijst dat is een goed idee. We gaan het met de vaste kern overleggen. Wat zou jij willen doen Marrit? Zingen/instrument? |