Geplaatst op 15:34 om Woensdag 18 januari 2012
stamppot rauwe andijvie/ boerenkool/zuurkool, hutspot, zuurkoolschotel...de bekenden, maar wie heeft een lekker winterse kost (geen snert, bruine bonen soep).........wil graag eens iets anders proberen
Geplaatst op 17:13 om Woensdag 18 januari 2012
spruitjestaart in filodeeg met geitenkaas?
Geplaatst op 17:28 om Woensdag 18 januari 2012
Heb je een recept Maaike? Lijkt me wel lekker...
Geplaatst op 19:25 om Woensdag 18 januari 2012
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=669514&rq=filotaart+met+spruitjes wij laten de geitenkaas achterwege want de kinderen vinden dat niet zo fijn, old amsterdam does it verder gebruiken wij walnoten omdat die lekkerder zijn
Geplaatst op 19:40 om Woensdag 18 januari 2012
Het maken van de rozen lijkt me nog het lastigste, maar verder erg lekker denk ik. Walnoten zijn zeker lekkerder dan hazelnoten. Misschien iets voor ons eetclubje...bedankt voor de tip.
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 20:11 om Woensdag 18 januari 2012
Ik zie dat AH dit Filodeeg zou moeten hebben maar we hebben er een tijdje terug omgezocht maar konden het niet vinden Maaike enig idee waar het kan liggen?
Geplaatst op 08:09 om Donderdag 19 januari 2012
ligt bij het diepvriesfruit en bladerdeeg Gooitzen. en Shanti die rozen zijn niet moeilijk.gewoon doen
Geplaatst op 09:09 om Donderdag 19 januari 2012
Bij de kassa van de Natuurwinkel ligt nu een recept voor wortel-citrustaart met noten, vijgen en dadels. Ze noemen het een toetje, maar lijkt me behoorlijk zwaar en superlekker.
Geplaatst op 13:09 om Donderdag 19 januari 2012
Vegetarische boerenkool: gewoon boerenkool maken. Fruit uitjes in extra veel roomboter. Schenk dat op je berg boerenkool op je bord. Handjevol cashwenoten erover en je zult smullen.
Eventueel bij elke hap een klein beetje kwaliteitstomatenketchup en je smult nog meer.
Variant: bak de (vegetarische) worst in stukjes met uien in lekker veel roomboter. En dan dus niet die noten.
Geplaatst op 15:43 om Donderdag 19 januari 2012
Winterse exotica: Marokkaans stoofpotje met pompoen of pastinaak kerrie soep (smeuig en lichtpittig), beide vegetarisch en lekker met boerenbrood of couscous met nootjes. Maak de rode bietjes (vaccuum verpakt kan ook) eens aan met kaneel en origano mmmm, of pof ze in de oven (met schil in allum.folie). Recepten nu ff geen tijd voor, maar bij interesse, dan hoor ik het wel.