Hondenliefhebbers
» Hondenpoep
« vorige pagina | resultaten 1-10 van 17 |
volgende pagina »
Las al een discussie hierover in een poll vandaar
dat ik er hier maar even over begin. Als onze honden tijdens het wandelen poepen ruim ik dat netjes op, ik heb zakjes bij me waarmee ik het opruim. Sinds ik die poll gelezen heb ben ik er tijdens het wandelen eens gaan opletten hoeveel hondenpoepbakken in tegen gekomen ben. Dat zijn er op de routes die ik loop niet veel, vandaag ben ik echt per route gaan tellen wat ik aan hondenpoepbakken en gewone prullenbakken tegenkom( ik geloof dat hondenpoep niet in een gewone prullenbak mag??). Vandaag heb ik een rondje: Bloemkamp, steeg door naar de dwarsvaart, om het tennisveld heen, via steeg voor de Claerkamp terug naar de vijver, richting flat de wiken, parkje de wiken in richting waranda, schelpenpad gevolgt tot de brug bij de voormalige basisschool de Wiken, voor de Sintjansberg flat schelpenpad weer op, voor de steeg langs van de Michaelsberg tot je weer bij de dwarswijk bent en dan weer richting de bloemkamp. Route van een kwartiertje. Heb ook nog even door het winkelcentrum de wiken gelopen want Tessa zat daar vanwege de kinderspul rommelmarkt. Welgeteld kwam ik tijdens deze ronde maar 1 gewone prullenbak tegen en 0 bakken waar je hondenpoep in kan doen. Ik ga vanmiddag een andere route lopen en ben van plan de hele wiken door te wandelen(niet in 1 keer he) opzoek naar plaatsen waar je je hondenpoep kwijt kunt. Ben ook wel benieuwd hoe dit in andere wijken geregeld is. |
Net terug van een tweede wandelronde.
Ben vanavond vertrokken vanaf de Bloemkamp, de steeg door richting de Dwarsvaart en ben nu de andere kant op gelopen. Richting de vd Belt tankstation de Dwarsvaart af. ten hoogte van het rugby complex ben ik het parkje achter de rugbyvelden ingelopen. Het schelpenpad gevolgt tot ik bij de Knobben was. Daar de weg overgestoken en daar aan het begin van het schelpenpad staat een prullenbak, een gewone. Ik ben het schelpenpad gevolgt richting de sloten aan de achterkant van de Hooglandswijk. Dat pad gevolgt en direct na het eendenverblijf staat een prullenbak, weer een gewone. Het schelpenpad aan de Hagewijk kant verder gevolgt tot ik bij de bruggetjes bij de Sintjansberg flat was. Daar het parkje weer in gelopen tot ik bij de route was die ik vanmiddag liep. In dat stuk staat 1 prullenbak, alweer een gewone. Die staat aan het eind van het schelpenpad aan de dwarswijk ten hoogte van de Wiken flat. Toen het laatste stukje afgesneden en via de Dwarswijk de Bloemkamp weer opgelopen. De honden poepten gelukkig voor mij vlak bij 1 van de 3 prullenbakken op de route, ik heb het dan ook gewoon daar in gegooid al mag daar offiecieel geen hondenpoep in. |
Ik weet niet hoeveel er hier staan. De honden poepen beide in de struiken of slootjes. Mocht het eens fout gaan dan hebben we boterhamzakjes op zak. Bij de gemeente kun je een overzicht aanvragen geloof ik waar alle poepvrije zones opstaan die voorzien zijn van hondenpoepbakken.
Margriet |
|
[Gebruiker verwijderd]
|
HONDENPLAS is ook niet van gisteren.
Tenminste als het hondebeestje zo'n 15 jaar wordt en in dezelfde buurt een mens heeft om uit te laten. En zie, de trouwe viervoeters tillen telkens dezelfde pootjes op bij dezelfde lantarenpalen. De plasjes druipen door de zwaartekracht verticaal naar beneden, naar daar waar de paal niet of slecht is geverfd. En aldaar komt het maniakale ammoniakhoudende vocht in aanraking met een metaal wat daar NIET tegen kan. IJzer, en dat gaat roesten, zodat ( nadat dezelfde paal zo'n 15 jaar op dezelfde plek heeft gestaan) de paalbodem tot de helft is ingeroest. Metaal is best stevig, maar ga toch maar niet tegen zo'n lantaarnplaspaal aanstaan. VAN ONDEREN.......... Is er zo gauw niet een hondenpoepbak en een hondenplaspaal bij de hand en poot? Bij het houden van een hond hoort het ruimen van de stront......en RESPECT voor de straatverlichting. |
Het viel me in de vakantie in Luxemburg op dat er veel kasten met poep zakken met daaronder een bak stonden. Vaak bij de ingang van het centrum/winkelgebied, parken en uitlaat gebieden.
Dat vonden we erg prettig en voelden ons met hond zeer welkom ook. Misschien een optie voor hier? |
|
[Gebruiker verwijderd]
|
Mmmm nog nooit een lantaarnpaal gezien of er ooit nieuws van gehoord dat er een is omgevallen door hondeplas.
Lantaarnpalen zijn er juist op berekend. |
idd Evert, bomen en lantarenpalen zijn geplaatst om tegenaan te zeiken
|
|
[Gebruiker verwijderd]
|
Evert...kijk nog maar eens goed.....naar lantarenpaalrot bijvoorbeeld langs DE GROENE ZOOM ( evenwijdig aan de Berglaan). Grof berekend: 3 reuplassen per dag, 1000 per jaar, 15.000 halve liters ammoniak-ale ....dat vreet erin hoor.
Maaike...zou het antwoord op je vraag aan de gemeente hetzelfde zijn? |
« vorige pagina | resultaten 1-10 van 17 |
volgende pagina »