Sociaal Liberale Volkspartij
» Lijstverbindingen
« vorige pagina | resultaten 1-10 van 11 |
volgende pagina »
|
[Gebruiker verwijderd]
|
Lijstverbindingen tussen politieke partijen zeggen,-naast een kiestechnisch aspect-, ook iets over de positionering van de partijen die een lijstverbinding met elkaar hebben. Met zoveel woorden: je weet nooit zeker waar je stem uiteindelijk terecht kom!
Voor de politieke duidelijkheid en helderheid naar de kiezers zouden partijen geen lijstverbinding moeten willen! |
|
[Gebruiker verwijderd]
|
Tja, zolang we in een systeem leven waarin bijna ltijd een coalitie moet worden gevormd weet je nooit voor 100% zeker waar je stem terecht komt. In Smallingerland gaan meer dan 10 (!) partijen mee doen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Ik begin me af te vragen waarom dat is. Kan me nauwelijks voorstellen dat er zoveel partijen zijn, omdat er zoveel verschillende principiële inzichten zijn over hoe een betrekkelijk overzichtelijke samenleving als deonze bsstuurd zou moeten worden....
|
|
[Gebruiker verwijderd]
|
Misschien omdat de huidige partijen het in de ogen van veel weldenkende burgers niet goed doen! Het oor teveel laten hangen na hun landelijke en provinciale vriendjes!
Overigens vreemd dat partijen die al in de raad vertegenwoordigd zijn, vooral het standpunt, dat er genoeg partijen zijn huldigen! Prima oplossing voor! Doe eens vier jaar niet mee en kijk dan of de kiezers je gemist hebben! Zal wel niet gebeuren.. het Pluche het Pluche! |
En hoe zit het met jouw Frysk "Leave"? Overigens waren wij er voorstander van de stemwijzer ook Friestalig te publiceren, maar dat idee is door een meederheid van de partijen afgeschoten. Dat weerhoudt kiezers er overigens niet van de stemwijzer in te vullen en de resultaten tot nu toe stemmen mij zeer hoopvol. Trouwens leave: een lijstverbinding aangaan doe je uit pure armoede, niet uit eigenwaarde.
Vooral jij zou toch beter moeten weten. Gekrenkte trots misschien? |
« vorige pagina | resultaten 1-10 van 11 |
volgende pagina »