Muziek/Theather en andere recensies
» Gotra Ballet
zie blog..
Gotra Ballet. Finding Frequency Nou ben ik wel vaker naar ballet voorstellingen geweest maar dat is toch wel weer een poos geleden. Blij verrast dat ik dan ook vanavond weer kon genieten van een moderne dans voorstelling. Gotra Ballet dus, ik moest het ook ff opzoeken om te weten wat mij ongeveer te wachten staat. Gotra (betekent inzicht, kracht en richtingsgevoel) werd opgericht in 2005 door Joost Vrouenraets. In de drie werken die ze vanavond lieten zien stonden o.a. leven en dood, eenzaamheid, bewustwording, angst, vergankelijkheid, liefde en geweld centraal. In het programmaboekje stond in het kort de uitleg over de dans en soms kon je dat er ook makkelijk uithalen, soms was dat moeilijker te herkennen. Ik geef daarbij wel toe dat ik daar niet steeds op heb gelet. De bewegingen van de dansers boeien mij in eerste instantie veel meer dan het verhaal wat ze uit beelden maar je haalt het er wel uit. In sommige bewegingen voel je dan ook echt wel de eenzaamheid of de confrontatie met je zelf. Gelukkig geen ingewikkelde decors, daar hou ik van. Het gaat tenslotte ook om het dansen, een moeilijk en druk decor leidt dan alleen maar af, voor mij. De danser waren echt goed! De passie spatte er soms van af. Mooi om te zien dat iemand zo in een rol kan zitten en zoveel met zijn lichaam kan doen. Voor deze mensen heb ik echt respect! De choreografie van deze dansen zaten goed in elkaar en was hard werken voor de dames en heren. Ik heb genoten, heb geen woord gezegd tijdens hun optreden en dat zegt wat, het betekend in ieder geval dat het me van het begin tot het eind heeft geboeid! Zelfs zo veel dat ik weer meer naar dit soort voorstellingen ga. Dit soort dansen is echt mooi om te zien. Met andere woorden als u Gotra Ballet ziet laat het niet aan je voorbij gaan. |