PvdA Smallingerland
» lijstverbinding
« vorige pagina | resultaten 11-19 van 19 |
volgende pagina »
Ik heb nog nooit op een partij gestemd waar ik 100% achter sta.ik ga ervan uit dat beide partijen dan ook samen willen werken en zie wel dan of dit voor mij gaat werken.
|
Stel je bent een partij die pretendeert alle andere partijen die een beetje in vooruitgang geloven wil samenbinden. Dan is het niet heel consequent dat je een beetje gaat zitten zeuren over een lijstverbinding van twee andere partijen. Sterker nog, het zou juist in je straatje moeten passen. Tenzij je vooral jaloers bent natuurlijk. Helemaal triest wordt het wanneer je de partij die je nu probeert te bashen eerder "een vertegenwoordiging van een belangrijke progressieve groep" hebt genoemd.
|
|
[Gebruiker verwijderd]
|
Lijstverbindingen worden bijna altijd door de klein christelijke partijen met elkaar afgesproken! Over progressief gesproken!
|
Als partijen een lijstverbinding aan gaan zal het wel voor beiden een voordeel zijn. Ik vind het alleen voor de stemmer niet echt duidelijk
|
Je kunt het ook zo zien :
Als je lijstverbindingen aan gaat met linkse partijen dan verdwijnen je reststemmen naar rechtse partijen of kleine lokale partijen . Ik zou het doen mede omdat ik erg somber omtrent de verkiezingen . De PvdA en CDA zullen m.i. halfveren . Alleen de Christenunie zal gaan winnen |
|
[Gebruiker verwijderd]
|
We zullen het wel zien over een maand. Er is niets stiekems aan de verbinding, zichtbaar voor iedereen. Ik ga er vanuit dat een kiezer prima in staat is om dat mede te overwegen in zijn of haar stemkeuze. Het zou mooi zijn als politiek, op welk niveau dan ook, wat meer teamwork zou worden.
|
Het is prima dat men gaat kijken of er eventueel een lijstverbinding mogelijk is conform de uitspraak van de leden (democratie). Een aantal van de mensen die hierop reageren heb ik ook anders meegemaakt in deze discussie maarja toen zaten ze in een andere omgeving.
|
« vorige pagina | resultaten 11-19 van 19 |
volgende pagina »