Rouwen, hoe moet dat?
» Rouwmuziek top 10
« vorige pagina | resultaten 11-15 van 15 |
volgende pagina »
verschillende rouwdiensten e.d. meegemaakt helaas. veel muziek gehoord. Meestal snijdt dat dwars door je ziel. Jammer is dat degene het zelf niet hoort (of wel) Ik zou het liefst, een stuk of tig mensen willen vragen om muziek uit te zoeken waarvan zij denken dat bij mij past....
|
|
[Gebruiker verwijderd]
|
eerlijk gezegd kan het me weinig schelen wat er gedraaid wordt als ik er tussenuit piep. Maar om een idee te geven van wat ik wel toepasselijke muziek vind bij "a last farewell" :
For ever young (Dylan) the pan piper (Miles Davis) en het Agnus Dei uit het Requiem van Mozart. Er is meer, veel meer. Maar als gezegd: ik merk er op dat moment niets meer van en waarom zou ik de rouwenden mijn smaak door de strot moeten douwen? |
"Nothing else mathers" van Metallica of "The roof is on fire" van the Bloodhound gang u weet wel van: "We don’t need no water let the motherfucker burn, Burn motherfucker burn... " De ultieme crematie hit na waarheen waarvoor.
|
Dat klinkt wel heel akelig Paul, jouw muziek door iemands strot douwen. Ik heb inmiddels behoorlijk wat uitvaarten meegemaakt ( vooral in mn werk) en vind het altijd fijn te horen waar de overledene graag naar luisterde. Het is vaak heel persoonlijk en ik zie dat veel mensen echt werk maken van hun muzieklijstje, de lokatie, het eten enz . Het maakt een uitvaart persoonlijk. heel mooi wat mij betreft. Daarom hebben wij ook beide onze laatste wensen en daarbij ook de muziek vastgelegd en elkaar laten lezen. Je weet immers nooit wanneer de dood in je leven verschijnt.
|
Sailing - Rod Stewart
Al jaren op mijn lijstje.... gaat er ook nooit af! Bij de crematie van mijn broer hebben we katie melua gedraaid; I cried for you. Mijn jongste zoon (toen 15) hield zich de hele tijd groot, tot dit numer en hij wil het nooooiiiit!! meer horen. Muziek kan zoveel zeggen over iemands persoonlijkheid maar ook over hoe je je als nabestaande voelt. |
« vorige pagina | resultaten 11-15 van 15 |
volgende pagina »