Drachtster Atheists
» FF over Moslims
« vorige pagina | resultaten 11-18 van 18 |
volgende pagina »
Ze kunnen er wel wat aan de mensenrechten doen ja. Maar keihard roepen hey, achterlijk volkje, kom eens even hier dan zal oom Geert jullie sukkeltjes eens even haarfijn uit de doeken wat jullie nou zo godvergeten stom maakt gaat niet helpen.
Haal je wel eens een broodje Dönner Kebab naast het Bluescafé? De eigenaar daarvan is voorzitter van het moskeebestuur. Jenkis heet hij. Aardige man. Beleefd en vriendelijk, goed gevoel voor humor ook. Niet bepaald achterlijk. Misschien dat hij de broodjesmarkt wil veroveren, maar Drachten toch zeker niet. |
Waar, maar er is wel verschil tussen Westerse Moslims en MiddenOosten Moslims.. (gelukkig)
|
Verschil in de mensen zelf, of in de omstandigheden waaronder ze gebukt gaan?
Wist je trouwens dat mijn moeder in de regen op de fiets naar school nog net een regenbroek aan mocht maar dat ze in het fietsenhok snel weer een rok moest aantrekken? Zo "achterlijk" was Nederland 40 jaar geleden. |
Verschil in Westerse samenleving en die van het MiddenOosten... Als ik dat verhaal van jou hoor dan lopen ze daar slechts 75 jaar achter...
|
Minder. Op sommige raakvlakken lopen de klokken zelfs aardig gelijk. Nederland kent bijvoorbeeld nog steeds een partij die geen vrouwen in de politiek wil, de SGP. Hoor je Wilders nooit over. Een belangrijke ChristenUnie pief heeft homoseksualiteit in de jaren '90 nog vergeleken met diefstal onder het motto iedere zonde weegt even zwaar. Gemeenteraden verspreid over Nederland kwamen in verzet tegen de bemoeienissen van het huidige kabinet met ons personeelsbeleid inzake trouwambtenaren. Discriminatie alom.
Krijgen we nu ook een draadje ff over de Nederlanders? |
http://www.youtube.com/watch?v=PJupNDIKkEk
Moslims in Saudi Arabië die met 100 km per uur op hun pantoffels over het wegdek surfen. Achterlijk? Nee, geniaal. |
Achterlijk volk? Waarom hebben WIJ gelijk? Ik vind dat we als westerse wereld best asociaal bezig zijn. Ja, we moeten de leefomstandigheden verbeteren van minderbedeelden in andere landen, maar de arrogantie dat wij gelijk hebben over hoe zij zouden moeten leven vind ik nog steeds schokkend... Staan we daat in het Midden-Oosten en Afrika vingertje te wijzen: jullie zijn slecht, oneerlijk, nietdemocratisch... De Westerse wereld vind zichzelf superieur, jakkes!
|
« vorige pagina | resultaten 11-18 van 18 |
volgende pagina »