WK2010
» héél voorzichtig....
Ondanks dat ik geen echte voetbalfan ben, heb ik genoten van de wedstrijd tegen Brazilie: erg spannend, vooral op het eind! Héél voorzichtig begin ik na te denken hoe we op de Kaden de finale aan moeten pakken! Denken jullie mee? Goeie suggesties zal ik meenemen in het overleg.
|
Zoals het nu gaat vind ik het wel prima eigenlijk.
|
|
[Gebruiker verwijderd]
|
Als we de finale halen is het overal een gekkeboel, dus moeten we dat niet beperken tot alleen de kade.
Ook op het kiriat Onoplein, kan volgens mij ook feest gevierd worden. Zodat je overal kunt kan kijken en feestvieren. Als het feest alleen op de kade gevierd wordt, dan gebeuren er volgens mij ongelukken met zoveel mensen op de been. |
op het KO plei lijkt me idd ook heel leuk maar is weer niet leuk voor de middenstand op de kade
|
|
[Gebruiker verwijderd]
|
Het kan toch allebei Maya, anders loopt alles vast, denk ik.
|
Er is pas echt feest als er een finale gewonnen wordt! Ik denk aan een stukje voorpret: een warming up party om lekker in de stemming te komen voor de wedstrijd. Dit zal dan vooral de mensen gaan trekken die op de kaden het voetbal gaan kijken, niet dat heel Drachten daar voor uitloopt! Wat iedereen gaat doen bij het winnen van de beker is niet te voorspellen, we hebben dit niet eerder mee gemaakt.
|
Toch wel Tineke. De EK van 88. Kampioen, en de hele kade stond op de kop. Auto's die toch waagden over de kade te rijden werden heen en weer geschommeld door de oranjefans. Ik meende me te herinneren dat pietje bel aardig verbouwd was na die dag. Het was één ongecontroleerde gekkenboel.
|
Mijn vraag is dus specifiek: hebben jullie leuke suggesties voor het feest op de Kaden? Goeie ingevingen neem ik mee naar het overleg, van horeca, gemeente en politie.
|
Erik: het probleem van verkeer kennen we dankzij 1988, hier wordt dus al rekening mee gehouden! Tot nu toe wordt steeds de Kaden tijdelijk afgesloten voor verkeer, bij een finale zal er een groter gebied afgezet worden. Ik denk dat het hele centrum autovrij zal zijn. Wat ik bedoel we hebben als ondernemers geen ervaring met een WK finale, de groep die er nu zit is allemaal gevestigd na 1988, alleen Pietje Bel zit er langer, maar heeft inmiddels ook behoorlijk ervaring opgebouwd, die laat zich vast niet een tweede keer verrassen!
|