Geplaatst op 10:12 om Dinsdag 5 mei 2009
op SciFi channel kom ik regelmatig films tegen die SciFi - Horror genoemd worden.
Ik hou van ScFi, het kan me niet spannend genoeg zijn. Maar om nou een verhaal over één of andere reuzenkrokodil te associeren met SciFi gaat mij te ver.
Geplaatst op 01:09 om Zaterdag 30 mei 2009
Je bedoelt zeker Alligator en A II? Soms is het SciFi gehalte bij dit soort monsterfilms puur en alleen dat een monster gemaakt is door chemie of nucleair gestuntel. Dus zit het SciFi in de waarschuwing dat we voorzichtig moeten zijn met de aarde. In dit geval dus fictieve wetenschap.
Eigenlijk is het een plakkertje op de filmdoos om te doen verkopen. Alleen horror voldoet voor deze film, en niet alleen om de filmsoort maar ook om hoe de film is gemaakt.
Geplaatst op 10:45 om Zaterdag 30 mei 2009
Het gaat zeker om de wijze van aanprijzen en dat het dan beter verkoopt. Eigenlijk is het absurd en zou er een soort controle op moeten zijn, voordat er een stempel op gezet wordt.
Geplaatst op 14:07 om Woensdag 10 juni 2009
Haha ik ben het enige meisje hier. Ik kan zelf geen genoeg krijgen van Sci Fi, mijn favoriete serie blijft Doctor Who en the X-Files. Ik ben er mee eens dat films met enorme spinnen en gigantische haaien al snel Sci Fi wordt genoemd, alleen maar omdat ze genetisch gemanipuleerd zijn in een lab. Dat is horror en je reinste onzin.
Geplaatst op 09:24 om Donderdag 11 juni 2009
Hey wat leuk, nou je bent van harte welkom hoor... zelf ben ik helemaal doordrenkt met SciFi (naast allerlei andere leuke hobbies) en pak alles zo'n beetje mee. Niet alleen de allernieuwste zaken (en de trailer van Transformers gaat me net te ver) maar ook oudere SF-films wil ik zeker nog wel eens zien... weet je, als ik naar een film kijk, dan voel ik mij ook er midden in zitten.... heerlijk...