Geplaatst op 14:58 om Dinsdag 19 mei 2009
In deze club allemaal "niet-Friezen".
Waarom heb je dan toch gekozen om in Friesland te gaan wonen of hoe ben je hier verzeild geraakt?
Geplaatst op 15:03 om Dinsdag 19 mei 2009
Was 10, dus moest wel met vader en moeder mee
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 15:06 om Dinsdag 19 mei 2009
Heb al in veel plaatsen gewoond: geboren in Ellecom (gld), vroege jeugd doorgebracht in Rheden en Arnhem, middelbare schooltijd in Hoogezand, gestudeerd in Groningen en daarna naar Den Haag gegaan. Vervolgens via Hoogeveen, Warffum (noord groningen) en Assen in het mooie Rottevalle beland. Daar woon ik nu bijna 11 jaar (een absoluut record in mijn geval)
Heb eigenlijk nooit bewust gekozen voor een bepaalde landstreek. Was meer een kwestie van (interessant) werk en daar dan ook maar gaan wonen. Heb het wel erg naar mijn zin in Friesland: mensen zijn over het algemeen leuk, natuur is prachtig en afstanden naar de rest van Nederland zijn goed te doen.
Geplaatst op 10:43 om Vrijdag 29 mei 2009
Mijn ouders sleurden me mee (ik dacht dat Drachten alleen uit weiland bestond en was dus fel tegen).. eenmaal hier aan gekomen viel het best mee....
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 22:22 om Maandag 17 augustus 2009
Door de liefde van mijn leven.
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 22:29 om Maandag 17 augustus 2009
myn âlden binne frysk en woene doe't us heit mei pensioen gien wêrom nei fryslân. ik bin hikke ein tein yn Súdwolde, Grinslân. bin grutsk op us Fryslân. harren taal en kultuur.
Geplaatst op 20:48 om Donderdag 21 april 2011
Dat is al een tijdje geleden dat er hier is gereageerd zeg....!

Voor de rust, schoonheid van de natuur en het einde van ons leven af te wachten.
Dat was 3,5 jaar geleden.
Vroeg gepensioneerd (58 ) doordat de NS me geen overplaatsing toestond.
Mede door ernstige ziekte van m'n vrouw wilden we onze laatste tijd graag in Friesland doorbrengen.
Dat laatste is gelukt en wat dacht je wat, mijn vrouw gaat 't steeds beter doen.
That's why we came here....!