Stijldansen...
» Danspartner…
Hallo Gijs,
Ik ben met je helemaal eens: stijldansen is heel leuk om te doen. Ik doe ook aan mee. Ben nu in de topklasse. Eigenlijk zou ik met topklasse twee moeten doorgaan, maar vanwege het feit dat onze groep (alleengaanden) uit elkaar is gevallen moest ik een niveau lager gaan dansen. Het valt mij op, dat er problemen ontstaan met het vinden van danspartner zodra je een niveau hoger gaat. Er zijn meer vrouwen die stijldansen en dezelfde mening hierover hebben. Misschien heb je nog een leuke tip voor. Groet, Dorota |
|
[Gebruiker verwijderd]
|
klopt heb zelf een aantal jaren bij doddema nu swing in gedanst en ook wedstrijden heerlijk maar ja nu gescheiden en dus geen partner meer maar ja vaak lastig tevinde ook
|
Hey Albert, tja... ik weet natuurlijk je vrijetijdsbesteding niet, maar ik weet dat er altijd mannen tekort zijn op dansscholen, dus ik zou als ik jou was sowieso het nieuwe seizoen (medio september denk ik) of misschien nu al om aan te geven dat je graag weer wil gaan dansen, contact opnemen met Swing In of Dansida.... Ikzelf dans in Leeuwarden, maar ook daar zijn er verschillende mannen (like me) die doubleren bij andere dames....
Wie weet ga je een heel leuke dansperiode tegemoet... Groet, Gijs |
Hey Dorota,
Tja, als je hoger komt dan vallen groepen steeds meer uit elkaar. Ook bij Omar Smids in Leeuwarden is dat zo. Enerzijds is het logisch dat groepen worden samengevoegd) financieel is dit uit te leggen, maar anderzijds is het niet leuk. Je leert er minder snel iets nieuws bij, moet wachten op de leercurve van nieuwe mensen... Een tip die ik je kan meegeven, is om te gaan wedstrijddansen. Weliswaar leer je dan een min of meer vast dansprogramma, maar daar kan je je dan helemaal in uitleven. Zeker als je steeds meer wedstrijden gaat dansen en ziet, dat je niveau omhoog gaat. Dat geeft een kick en verfijnen op de dansschool tijdens wedstrijdles en het trainen van de verfijningen, geeft een prachtig resultaat, waarmee je zeker (meer) bekers kunt vergaren. Groet, Gijs P.s. Waar dans (plaats, school?) je eigenlijk..... |
Hallo Gijs,
Bedankt voor je tip. Daar dacht ik ook aan om te gaan wedstrijddansen. Misschien heb ik dat verkeerd, maar ik denk dat ik toch een danspartner van te voren zou moeten hebben. Ik zou graag mijn dans niveau omhoog willen krijgen. Dat kick en verfijnen op de dansschool tijdens wedstrijdles en het trainen van de verfijningen is voor mij vanzelfsprekend. Hoe kan ik goede danspartner vinden? Weet jij dat? Ik dans bij Dansida in Drachten. Uit jouw reactie naar merk ik dat je deze dansschool kent. Veel succes met jouw dansplezier en prestaties. Groetjes, Dorota |
Hey Dorota,
Heb je nu dan nog geen danspartner dan? Ik dacht dat je er nu één hebt bij Dansida... Hoe je een goede danspartner kan vinden, pfoe... dan heb je het ergens over. Meestal kan een man wel een danspartner vinden, maar andersom... maak anders een bericht op DWJM en misschien komt daar wel een reactie op... ik hoop het wel voor je, want echt... voor mij is er een extra wereld / dimensie open gegaan. Ja, ik ken Dansida ook een beetje (ik ken daar twee jonge dansers, Djurre en Jorrit). Ik kom ook wel eens als het mij zo uitkomt. Het zal binnenkort ook wel weer gaan gebeuren, want 'mijn' dansschool gaat in het zomerseizoen (vanaf 6 juni tot medio september) op de zaterdagavonden dicht, en dan ga ik graag naar Dansida toe. Misschien dat ik je daar een keer zie... Groet, Gijs... |
Hey Gijs,
Ja, ik heb wel een danspartner bij Dansida... ik deed een woord namens de andere dames die dat niet hebben. Het vinden van een goede danspartner is een heel bijzonder onderwerp. Ik dacht dat jij misschien een nieuw idee hierover hebt, maar voor jou is dat ook niet makkelijk. Heel begrijpelijk. Veel succes met jou dansen. Groetjes, Dorota |
Lief van je dat je dan probeert om voor andere 'zoekende' dames een mogelijkheid te creëren. Ik denk dat het vinden van een man om mee te gaan dansen nooit zal veranderen, de drempel is voor een aantal veel te hoog. Persoonlijk vind ik het niet zo erg, er is altijd wel een dame die wil dansen...
Ik zou als ik jou was, jouw danspartner verleiden om te gaan wedstrijddansen. Als je bij Dansida in de Topklasse danst, dan zijn daar volgens mij voldoende mogelijkheden om het gewoon te proberen. Groet, Gijs |
Danspartners zijn inderdaad moeilijk te vinden... ik zelf heb wel een danspartner maar die wil geen wedstrijden doen.. vind ik wel jammer..
Misschien dat dat nu om gaat draaien want we waren laatst 3e in Latin en hij werd redelijk enthousiast maar ach... Ik dans ook in Dansida Drachten, vaak ook met Djurre die doubleerd in onze groep maar is het altijd nog gezellig Groetjes Janieke |