Geplaatst op 21:22 om Woensdag 8 april 2009
Zet in deze discussie je tips die Drachten en Smallingerland duurzaam maken. Een duurzaam Smallingerland omdat zodat jouw en mijn kinderen later ook nog steeds Drachten willen en kunnen meemaken!

Alle tips en suggesties zijn welkom, groot en klein.
[Gebruiker verwijderd]
Geplaatst op 00:19 om Vrijdag 10 april 2009
Ik probeer al mijn opdrachtgevers enthousiast te maken voor duurzame maatregelen. Naast de besparing op de energienota kan ik ook schermen met wat subsidie regelingen. Niet dat ik die kennis zelf in huis heb. Daarvoor werk ik weer samen met een expert op dat gebied.
Geplaatst op 09:12 om Vrijdag 17 april 2009
Gebruik spaarlampen waar dat mogelijk is.

In mijn huis is vrijwel geen gloeilamp meer te vinden. Bijna overal gebruik ik spaarlampen en op een paar plekken led-verlichting.

In aanschaf zijn deze lampen duurder maar het is goed voor een duurzaam Drachten en goed voor mijn portemonnee.
Geplaatst op 18:48 om Zondag 19 april 2009
Ik probeer mijn middelbare scholieren enthousiast te maken voor duurzaamheid. Onder andere de Club van Rome en Brundtland's Our Common Future komen voorbij. Als ik van de 25 leerlingen er weer 5 met het duurzaamheidsvirus weet aan te steken, is dat mooi meegenomen.
Geplaatst op 10:04 om Dinsdag 5 mei 2009
in mijn huis hebben wij allerlei maatregelen getroffen om zo duurzaam met energie om te gaan.
Zo verwarmen we het water en de CV met een warmtepomp. Het warme water wordt -voordat het naar het riool wordt afgevoerd- apart opgevangen en die warmte wordt weer gebruikt in het aanvoer ciruit van de CV.
Ook hebben we ons huis zeer goed geïsoleerd.
Op kille dagen doen we niet de verwarming aan, maar branden we een blokje hout.

Op ons kantoor verwarmen en koelen we d.m.v. aardwarmte. Zeer duurzaam, vooral met het oog op CO2 uitstoot.