« vorige pagina  |  resultaten 11-18 van 18  |  volgende pagina »
Geplaatst op 09:59 om Woensdag 3 juni 2009
Kan natuurlijk snel, het mooiste hooggebouw van het noorden zijn. Moderne hoogbouw gebouwen zijn hier bijna niet.
En met lelijk bedoel ik vooral de "skyline": van verre is alleen maar de Avéro-toren te zien.
Als je in Nederland een skyline wil zien moet je echt naar Rotterdam. Daar past het en door de vele hoogbouw gebouwen heb je het tenminste ergens over.
Geplaatst op 10:10 om Woensdag 3 juni 2009
Ik denk dat je de achmea toren bedoeld...
En ik hou zelf ook erg van Rotterdam..
http://www.emporis.com/en/il/im/?id=667174
Zo een pleintje zou niet misstaan in Drachten
Geplaatst op 10:15 om Woensdag 3 juni 2009
Geplaatst op 10:20 om Woensdag 3 juni 2009
Toen het ding werd gebouwd, was Achmea nog opgericht. Avéro gebruikte de toren, vandaar mijn benaming.

De link geeft niet het beeld dat ik van Rotterdam heb. Deze is dan beter: http://farm1.static.flickr.com/17/19748699_0e80362db3.jpg
Geplaatst op 10:28 om Woensdag 3 juni 2009
Dat snap ik, maar die andere foto is van mezelf
Geplaatst op 10:31 om Woensdag 3 juni 2009
Geplaatst op 17:38 om Vrijdag 5 juni 2009
Gerrit, mijn visie is dat hoogbouw in stedelijke gebieden een oplossing is voor meerdere knelpunten. Je kunt er openbare ruimte mee besparen en tegelijk (dure) grond efficient gebruiken. Als je dit toepast in centra, bv het centrum van Drachten, dan krijg je meer leven in de brouwerij, gewoon omdat er letterlijk meer leven is in het centrum. Daar komt nog eens bij dat hoogbouw een plaats smoel geeft en dat kan Drachten wel gebruiken.

In Drachten is nu gelukkig gekozen om aan twee kanten van het centrum de boel wat op te krikken. Een 47 meter hoge toren aan het RHP (die wat mij betreft 67 meter had moeten worden) en dus een 54 meter hoge toren aan de Vogelzang.

Eerlijk gezegd had ik dit 5 jaar geleden niet verwacht, want het eerdere ontwerp van het RHP had twee torentjes van nog geen 35 meter. Kortom, mijn 'hoogbouw' hart gaat steeds sneller kloppen...
Geplaatst op 22:33 om Vrijdag 5 juni 2009
Siard.. ik ben het compleet met je eens.
Nu zijn die toren die gebouwd gaan worden niet te zien vanaf de A7 en N31.. dus ik pleit ook graag voor hogere torens in het centrum en/of torens in de buurt van de snelwegen. Dan heb ik het niet over de Tjaarda. Maar echt gebouwen die tongen los maakt..
« vorige pagina  |  resultaten 11-18 van 18  |  volgende pagina »