Pagina's: [1]
  Print  
  Topic: Lidmaatschap en campagnegeld  (21567 keer gelezen)
Hyke Oostenbrink

Newbie
*

Gepost op: Maart 29, 2012, 02:56:09

... omdat iemand het moet doen ...

Goed. Het Catshuis. Hoef ik geen woorden aan vuil te maken. Het gros is min of meer op de hoogte. Stel dat de boel knalt, dan komen er nieuwe verkiezingen. Alle politieke partijen gaan dan weer actief of actiever campagne voeren. Daar is geld voor nodig. SP zit ruim bij kas volgens nieuwsbronnen. De rest weet ik niet. Wat ik wel weet is dat een deel van het te besteden geld vanuit de leden komt: de contributie. Zijn er eigenlijk nog veel mensen lid van een politieke partij?Verbaasd

Totaal niet onderzocht door mij, maar mijn gevoel zegt dat voor alle partijen geldt dat het daadwerkelijk lid zijn van een politieke partij, contributie en al, steeds meer een uitzondering is/wordt, zeker hier in Smallingerland. Waarom? Of is dit totaal niet waar?

En wat doen de lokale 'plaatselijk belang' partijen eigenlijk. Waar sluiten zij zich bij aan?

'k Ben benieuwd.
Petra Kramer

Newbie
*

Antwoord #1 Gepost op: Maart 29, 2012, 08:41:12

In 2011 waren  er 319.552 mensen lid van een politieke partij. Dat was een aardige stijging vergeleken met 2010. Jammer want ik zit er eigenlijk op te wachten dat de 98% mensen die niet lid zijn van een partij gaan beseffen dat het hele systeem gefaald heeft.

http://meedogenloos.nl/2012/03/18/system-failure-het-gelijk-van-de-occupy-beweging/
Hyke Oostenbrink

Newbie
*

Antwoord #2 Gepost op: Maart 29, 2012, 09:00:45

Oke, gelezen, maar ik snap het toch niet helemaal. Wat stel je nu eigenlijk voor? Waarom ben jij destijds lid geworden van een politiekepartij. Waarom zijn mensen bijna niet meer lid? Hoe moet het anders? Dat soort dingen. Trouwens blij dat je reageert. 1 reactie. DWJM voelt steeds meer als 'nek uit steken'. Is here anybody out there? *echo* Maar ja, je kunt mensen niet dwingen hè.... al hoewel. Jou faillure artikel suggereert anders dat mensen zich met open ogen in de val laten lokken, niet eens dwingen, omdat het 'nou eenmaal zo hoort'. Zo iets.
Petra Kramer

Newbie
*

Antwoord #3 Gepost op: Maart 29, 2012, 09:33:37

Hee, je hebt het in een keer door! We doen dingen omdat we denken dat het zo hoort. We weten ergens wel dat het best raar is om dag in dag uit om te gaan met kekke gadgets of stoere computers die in elkaar gezet zijn door arme, onderbetaalde mensen maar dat is vooral een ver van je bed show verder. Gewoon weer in de rij staan als het volgende speeltje uitkomt. En boos zijn op de Grieken natuurlijk. Omdat hun regering een beetje meer op die van China is gaan lijken en ze daar amper tegen in opstand zijn gekomen.

De reden dat ik ooit lid ben geworden van een partij was omdat ik toen nog dacht dat het zin had om de wereld te willen veranderen. Ondertussen begrijp ik dat we kansloos verloren zijn. Het maakt niet uit waarop je stemt of waarvan je lid wordt. Uiteindelijk regeert het IMF.

Doe me een lol en kijk de volgende keer als je een film wil gaan kijken naar de lezing van professor Wolf. Hij legt met veel gevoel voor humor uit hoe de macht van banken de laatste eeuw gegroeid is. En hoe we daar nu de prijs voor betalen.
Steven Watertij

Newbie
*

Antwoord #4 Gepost op: Mei 27, 2012, 11:40:48

Valt inderdaad niet mee om minder geijkte wegen onder de aandacht te krijgen van mede Nederlanders. Toch maar blijven proberen. Moed verloren, al verloren...

Aanleiding tot nieuw topic: Kiezersinitiatief Combi-stem 2012.
Zie aldaar.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: